czwartek, 21 czerwca 2012

Objawy

Ludzie w przeróżny sposób odnajdują pierwsze objawy starzenia (dojrzewania, powiedzieliby poprawnie polityczni). Kobiety rozpaczliwie wpatrują się w każdą zapowiedź zmarszczek, wiotczejącej skóry, siwiejących włosów, tłuszczyku odkładającego się w newralgicznych miejscach. Panowie pięknie ukształtowane mięśnie brzucha ukrywają pod warstewką tłuszczyku, włosy coraz cześciej przy czesaniu lądują w umywalce... Czujecie, prawda?

U mnie zaczęło się niepokojąco robić kilka miesięcy temu. W kuchni, gdzie bije serce domu (czyli wiecznie grające radio), ktoś zmienił stację. Z Trójki na Jedynkę. I... tak zostało!

Dla mojego kumpla Jedynka była synonimem wiochy, niedoróby i obciachu generalnie nieziemskiego. 

- Wiesz, jak oni pewnie w tym radiu pracują? Ktoś coś mówi, a potem wychodzi na korytarz i woła: "Stefan, zostaw te karty i chodź coś powiedzieć do mikrofonu!" I tak właśnie w Jedynce to wszystko brzmi.

Jedynki słucham, bo jest...spokojna i przewidywalna. Nie gra niczego, co by mnie zestresowało, zatrzymało, powaliło. Już tego nie potrzebuję. Ja teraz wolę sobie posłuchać ludzi mówiących w wolnieszym tempie, mnie wierzących w swoją "fajność" i "kultowość." Może nawet poważniejszych... Wolę ten nieśmiertelny sygnał "Lata z radiem," przebrzmiałe gwiazdy polskiej estrady, starych spikerów, którzy nie silą się na dowcipy i igraszki słowne ze słuchaczami. Nawet reklamy środków na zapalenie pęcherza odnajduję pozytywnie.

Starzy ludzie ponoć lubią wspominać, toną w przeszłości. A ja, gdy tylko usłyszę sygnał "Lata z radiem", przenoszę moją duszę utęsknioną do dzieciństwa, gdy Jedynka była jedyną rozgłośnią, jaką odbierało nasz żenujący stary radioodbiornik.

Mówię do Żony:

- Słuchaj, ja się chyba naprawdę starzeję. Wolę słuchać Jedynki niż Trójki od jakiegoś czasu...
- A co ja mam powiedzieć? - odpowiada Żona - ja wolę słuchać Radia Merkury. 

Lokalnej archaicznej rozgłośni z Poznania...

  

15 komentarzy:

  1. Hehehe czyli ja jestem jeszcze smarkula, bo RMF MAXX słucham o poranku :-P

    U Ciebie w szkole też takie pustki? - u mnie uczniowie na wakacjach już ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takoż. I wszyscy czekają na radę klasyfikacyjną. Nauczyciele, bo przecież mamy za to płacone...

    hi hi hi...

    pzdr

    Tomek

    OdpowiedzUsuń
  3. Antku, ale że Jedynki słuchasz?
    Toż dla mnie to jak samobójstwo...
    W domu się męczę z pokoleniem starszym, co to bez "Lata z radiem" sobie nie wyobraża... lata. I to jest istna męczarnia!

    ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pożyjesz, Młoda, jeszcze 10 lat i wtedy pogadamy...
      ;-)

      pzdr

      Usuń
    2. W życiu w to nie uwierzę, w życiu!
      Prędzej włączę dziadowski telewizor po raz pierwszy :)
      :D

      Usuń
    3. Pożyjesz, Młoda, jeszcze 10 lat i wtedy pogadamy...
      ;-)

      Usuń
  4. Łe tam, też mi wywód, przecież wiadomo, że jak się lato zbliża to się człowiek na Jedynkę przerzuca. Niektórzy zaczynają już w okolicach marca :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurde, myślałem, że błysnąłem a tu wszyscy tak robią...

      ;-)

      Usuń
  5. Nie wiem, czy ja już mam objawy... Może mnie to nie spotka? Jeśli jednak jakiś miałbym wskazać - spadek chęci do towarzyskiego udzielania się... Nie, zaraz, ja mam spadek możliwości! Czyli to jednak nie objaw. Uff..

    OdpowiedzUsuń
  6. "Na każdego przyjdzie jego kolej" - mówił robot Ewa 1 z "Alternatywy 4", więc spokojnie poczekajmy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra dobra - jak przyjdzie na mnie, zamiast słuchać Lata z Radiem, kupię sobie Porsche ;-)

      Usuń
  7. A wiec ja jeszcze młoda du.. jestem, bo mi Eska Rock najlepiej wpada w ucho! Gdybym usłyszała Lato z radiem - cóż, zadumałabym sie chwile, wspomniała czasy, gdy dziecięciem będąc wakacje nad morze spędzałam a potem pobiegłabym dalej nucąc Jacka Blacka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Antek, ja to w sumie nie wiem jak to z tą starością jest... Notorycznie słucham Trójki, nie zmieniam na Jedynkę. I myślę, że niebawem 40-tka mnie zastanie pyz Liście Trójki. W każdym razie mam taką nadzieję.
    Starość dopadnie nas wszystkich. Fajnie będzie się zestarzeć dobrze, pogodnie. Czego Ci serdecznie życzę.
    A póki co: Trójka!!!
    Dobrej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  9. Eee, to nic takiego, to nie starość. Po prostu Jedynka to radio, które mówi, a i muzyka jest do posłuchania ze słowami czasem. To radio ma swój profil, swój klimat. Kiedyś jechałem samochodem i słuchałem radia cały dzień. Nie sposób odróżnić RMF od ZET, napierdalanka cały czas taka sama, wiadomości powtarzane słowo w słowo co godzinę.
    Zależy do czego komu potrzebne radio - jak ma być tłem dźwiękowym, może być jakieś tam, jak się chce posłuchać, co mówią, to jedynka się nadaje jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki, Twoje słowa trzymają ten blog przy życiu.