poniedziałek, 24 października 2011

Wiersz na nowy tydzień XVII

Wczoraj znalazłem przypadkowo książczynę, o której istnieniu zapomniałem. Nazywa się "Zeppelin", jest antologią młodej poezji, wydano ją w roku 1996, kosztowała mnie 5 złotych. Na okładce skrzętnie odnotowano również cenę sprzed dewaluacji - 50.000 złotych.

Kiedyś, nudząc się śmiertelnie (pierwszy rok studiów na polonistyce), przeczytałem wszystkie zamieszczone w antologii wiersze i oceniłem je w szkolnej skali od 1 do 6.

Szóstki dostały te teksty, które mnie wzruszyły lub rozbawiły.

To pierwszy z nich. Autorem jest Piotr Jasek. Nie mam pojęcia, co się z nim potem stało. Może to i lepiej, bo wątpię  by napisał coś lepszego niż to:

***
wiersz dla mojej ukochanej
która teraz
chyba sama
siedzi w domu
mam nadzieję

8 komentarzy:

Dzięki, Twoje słowa trzymają ten blog przy życiu.